Doğanın gerçek temsilcisi : “Köşedeki Kadın”

13 sanatçının eserlerinden oluşan "Köşedeki Kadın" adlı karma sergi Kare Sanat Galerisi'nde açıldı.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Küratörlüğünü Denizhan Özer‘in üstlendiği sergide Rafet Arslan, Nazan Azeri, Beyza Boynudelik, Manolya Çelikler, Leyla Emadi, Arzu Eş, Gül Ilgaz, Mehwish Iqbal, Hayal İncedoğan, Bahar Oganer, Deniz Sağdıç, Meltem Sırtıkara ve Yeşim Şahin‘in imza attığı eserler yer alıyor.

Sergi 30 Nisan‘a kadar açık kalacak.

* NişantaşıHaber Facebook’ta
* NişantaşıHaber Twitter’da
* NişantaşıHaber Instagram’da

Joseph Beuys’a evlenme teklifi

Serginin dikkat çeken eserlerinden biri Arzu Eş‘e ait. ‘in sunumunda, keçe kullanarak hazırladığı gelinlik ve gelin çiçeği eşliğinde – 1986 yılında hayatını kaybetmiş olan – Alman sanatçı Joseph Beuys‘e evlilik teklifi yer alıyor. Çalışmalarında hümanizm, sosyal felsefe ve antroposofi ile bağlantılı kavramları temel alan Beuys, performans sanatçısı, heykeltıraş, yerleştirme sanatçısı, sanat kuramcısı, grafiker ve sanat pedagogu sıfatlarına sahipti. Beuys, sanatın genişletilmiş tanımı ve bir gesamtkunstwerk olarak sosyal heykel fikri ile tanınıyor, sanatın yaratıcı ve katılımcı bir rol oynayarak toplumu ve siyaseti şekillendirebileceğini savunuyordu.

Dönelim sergiye. Sergi bülteninde “Köşedeki Kadın” şöyle anlatılıyor :

*İçinde bulunduğumuz zaman dilimine baktığımızda kadının yerinin ve durumunun hala sorgulandığını görürüz. Alışılagelmiş yaşam biçiminin, eğitim sisteminin insan beynine kurguladığı nefret ve kötülük söyleminin yarattığı bu durum tarihten gelen olumsuz bir düşünce mirasının günümüze kadar getirdiği ötekileştirme mantığının yarattığı olgudan başka bir şey değildir. Ama bu mantığın ötekileştirip, küçük görerek, dışladığı, başka bir deyimle köşeye sıkıştırdığı kadın; anne, kardeş, eş, evlat, akraba, komşu, arkadaş olarak hayatın vazgeçilmez öznesidir ve bu yüzden kişisel, toplumsal hayattaki yeri tartışılamaz.

Kadın doğurganlığı ve hayata olan pozitif katkısıyla doğanın gerçek temsilcisidir. Yıkıcı erilliğe karşı, yapıcı, yol gösterici, toparlayıcı olmuş; hayata getirerek, besleyerek zamana direnmiş ve yaşama olan bağlılığı ile ölümsüzlüğün izini sürmüştür. Belki bu da erilliğe karşı, dişiliğin görünmeyen direnç biçimidir ve henüz içine girdiğimiz 21. yüzyılda da bu durum aynen geçmişte olduğu gibi devam etmektedir. Kadın hala aile içi şiddet, çocuk yaşta zorla evlendirilme, eğitim hakkı tanınmaması, günlük hayatta ya da iş hayatında karşılaştığı suistimaller gibi çok çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalmaktadır.

Köşedeki Kadın” sergisi sanatçılara; farklı disiplinlerde hazırladıkları eserlerle kendini ifade etme imkanı sunmakta, bir durum tespiti yapmanın ötesinde, konuyla ilgili bir tartışma ortamı yaratmayı amaçlamaktadır*

Çelik Çelikyaman
celik@nisantasihaber.com
etkinlik@nisantasihaber.com

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Facebook yorumları

Diğer haberler

X